Jeg har problemer med WiFi-en hjemme og ønsker å finne en app som kan måle signalstyrken på min Android-enhet. Kan noen anbefale en god app for dette? Forbindelsen min faller ofte ut, og jeg trenger en pålitelig måte å diagnostisere problemet på.
Hvis du sliter med WiFi-signalstyrke hjemme, vil jeg anbefale å prøve Netspot for Android. Denne appen er virkelig bra for å diagnostisere WiFi-problemer og måle signalstyrke effektivt. Den gir en klar visuell fremstilling av WiFi-nettverket ditt, som kan hjelpe deg med å identifisere svake punkter og potensielle årsaker til hyppige tilkoblingsbrudd.
Jeg hadde lignende problemer og Netspot hjalp meg med å finne ut at visse deler av huset mitt fikk nesten ingen signal. Jeg ommøblerte litt av tingene mine og posisjonerte ruteren min deretter. Problem løst!
Her er lenken til appen på Google Store: WiFi-analysator app for Android.
Sjekk det ut og se om det hjelper.Ærlig talt, jeg forstår hvor du kommer fra. Jeg hadde samme problem med at WiFi-en min kuttet ut hele tiden. Nå, shizukas forslag om Netspot WiFi Analyzer er midt i blinken for signalstyrkeanalyse. Likevel, noen ganger handler det ikke bare om den visuelle representasjonen, men også om å forstå interferens og kanaloppsett.
Vurder å prøve WiFi Analyzer av farproc da det er en annen solid app for dette formålet. Den måler ikke bare signalstyrken, men viser deg også de beste kanalene å bytte til. Med et brukervennlig grensesnitt, hjelper den deg med å finne ut om ruteren din nåværende kanal kan være overfylt.
Også, du burde kanskje ta en ny titt på ruterplasseringen din. Noen ganger kan ikke engang en ideell app løse problemer som oppstår fra at ruteren er gjemt bort i et skap.
På en annen side, hvis Netspot ikke helt fungerer, kan WiFi Analyzer gi deg den andre vurderingen på hjemmenettverket ditt. Hyppige forbindelsesbrudd kan være irriterende, så det å ha disse verktøyene kan hjelpe deg å forstå og takle problemet fra ulike vinkler.
For fullstendighetens skyld, her er linken igjen for shizukas favoritt: Netspot WiFi Analyzer app for Android. Håper det hjelper!
Jeg har slitt med lignende WiFi-problemer hjemme, og her er mine 2 øre: Selv om Netspot for Android er utmerket—med sine intuitive grafer og detaljerte analyser, føles det noen ganger litt overveldende. Fordeler? Absolutt. Det gir deg et visuelt kart over signaldekningen din, noe som gjør det enklere å finne dødsoner. Men, en ulempe er at det kan være for detaljert for noen som bare ser etter en rask innsikt.
En annen app som ikke er nevnt ennå er WiFiman av Ubiquiti. Den er gratis og mindre rotete, og gir deg enkle målinger av signalstyrke og interferens. Særlig nyttig for noen som ønsker et enklere grensesnitt uten for mange avanserte funksjoner.
På den annen side er espritlibre’s forslag om WiFi Analyzer av farproc også ganske bra. Den er robust i å vise hvilke kanaler som er overfylte, noe som er viktig for de hyppige forbindelsestapene. Men en ting å være forsiktig med WiFi Analyzer er at den ikke kombinerer visuell kartlegging og signaler like elegant som Netspot. Så du kan trenge å kryssreferere mellom apper avhengig av.
En ting jeg vil understreke—beyond bare appene—er å sjekke ruteren din firmware og se om det er oppdateringer. Dette er noe folk ofte overser, og det kan gjøre en betydelig forskjell i tilkobling. Å reposisjonere ruteren er et must; selv det mest kraftfulle diagnostiske verktøyet hjelper ikke hvis ruteren din er gjemt i et hjørne bak tykke vegger.
Til slutt, for de som foretrekker litt mer teknisk innsikt, er det også Acrylic WiFi Analyzer. Den er litt mer avansert og tilpasset brukerens spesifikasjoner med detaljerte konfigurasjoner. Men den er ikke så brukervennlig som Netspot eller WiFi Analyzer.
Fordeler og ulemper til side, ingen app passer alle. Netspot for Android kan være din beste venn hvis du vil ha detaljerte innsikter og ikke har noe imot læringskurven. WiFi Analyzer av farproc, derimot, kan være ditt foretrukne valg for en rask analyse av overfylte kanaler.
Velg basert på hva du trenger. Lykke til med feilsøkingen!