Hoe spiegel ik mijn iPhone naar mijn tv?

Ik probeer mijn iPhone naar mijn tv te spiegelen, maar ik weet niet zeker hoe ik het moet doen. Ik heb enkele belangrijke video’s en foto’s die ik met mijn familie wil delen, maar ik kan de stappen niet uitvogelen. Kan iemand me door het proces begeleiden?

Hier is hoe je je iPhone naar je TV spiegelt:

1. Met behulp van Apple TV of een AirPlay-compatibele TV

• Zorg ervoor dat je TV en iPhone op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zijn aangesloten.
    • Veeg omlaag vanaf de rechterbovenhoek van je iPhone om het Bedieningspaneel te openen.
    • Tik op ‘Scherm Spiegelen’ en selecteer je Apple TV of AirPlay-compatibele TV uit de lijst.
    • Als er een AirPlay-toegangscode op je TV-scherm verschijnt, voer deze dan in op je iPhone.
  2. Met behulp van een HDMI-kabel en adapter

• Koop een Lightning-naar-HDMI-adapter.
    • Sluit de adapter aan op je iPhone.
    • Gebruik een HDMI-kabel om de adapter aan te sluiten op je TV.
    • Selecteer de overeenkomstige HDMI-ingang met je TV-afstandsbediening.
  3. Met behulp van een Smart TV-app

• Sommige smart-tv’s hebben hun app, zoals Samsung Smart View voor Samsung TV’s.
    • Installeer de betreffende app op je iPhone.
    • Verbind beide apparaten met hetzelfde Wi-Fi-netwerk.
    • Volg de instructies in de app.

Als je een Roku of Amazon Fire Stick hebt, ondersteunen deze ook schermspiegeling. Voor Roku ga je naar Instellingen > Systeem > Schermspiegeling, en volg je de instructies op je iPhone onder Schermspiegeling. Voor Fire Stick schakel je spiegeling in de instellingen in en gebruik je AirScreen op je iPhone.

Met deze methoden deel je die belangrijke video’s en foto’s in een mum van tijd met je familie.

Als je op zoek bent naar een andere optie om je iPhone naar je tv te spiegelen, heb je dan Google Chromecast geprobeerd? Het is echt handig en vaak over het hoofd gezien. In tegenstelling tot de methoden die @shizuka noemde, met Chromecast:

1. Installatie: Steek de Chromecast in de HDMI-poort van je tv en een stroombron. Zorg ervoor dat je tv op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zit als je iPhone.
  2. Google Home App: Download en open de Google Home-app op je iPhone.
  3. Snelle Verbinding: Tik in de app op het apparaat en volg de installatie-instructies. Dit duurt meestal een paar seconden.
  4. Schermspiegeling: Nadat de installatie is voltooid, tik op het apparaat en selecteer ‘Cast Mijn Scherm’ uit de opties.

Dit kan soms eenvoudiger zijn, vooral als je al in het Google-ecosysteem zit. Een nadeel vergeleken met AirPlay kan zijn dat de latentie iets hoger kan zijn, hoewel dit meestal niet merkbaar is bij foto’s en video’s.

Een andere interessante alternatieve als je niet wilt investeren in hardware, kan het gebruik van een app van derden zoals ApowerMirror of LetsView zijn. Deze apps worden minder vaak besproken, maar kunnen heel goed werken:

1. Downloaden: Installeer de app op zowel je iPhone als de smart tv of elk ander apparaat dat met je tv is verbonden.
  2. Verbinding: Open de app op je iPhone en smart tv, verbind met hetzelfde Wi-Fi-netwerk.
  3. Spiegelen: Volg de in-app instructies om je iPhone te spiegelen. Deze stappen zijn over het algemeen eenvoudig, net als het uitnodigen van een vriend om een Google-document te delen.

Niet alle oplossingen zijn gelijk in termen van gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid, maar het verkennen van verschillende methoden kan handig zijn. Soms is de ingebouwde cast-functie van een tv voldoende, maar het kan geen kwaad om alternatieven te proberen om te zien wat het beste voor jou werkt.

Hopelijk voegt dit een andere invalshoek toe om te overwegen! En veel succes met het delen van die familiemomenten op een groot scherm.