Jeg prøver å speile min iPhone til TV-en min, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg gjør det. Jeg har noen viktige videoer og bilder jeg vil dele med familien min, men jeg klarer ikke å finne ut av trinnene. Kan noen veilede meg gjennom prosessen?
Her er hvordan du speiler din iPhone til TV-en din:
-
Bruke Apple TV eller en AirPlay-kompatibel TV
- Sørg for at TV-en og iPhonen din er tilkoblet det samme Wi-Fi-nettverket.
- Sveip ned fra øvre høyre hjørne av din iPhone for å åpne Kontrollsenteret.
- Trykk på ‘Skjermspeiling’ og velg din Apple TV eller AirPlay-kompatible TV fra listen.
- Hvis en AirPlay-kode vises på TV-skjermen din, skriv den inn på iPhonen din.
-
Bruke en HDMI-kabel og adapter
- Kjøp en Lightning til HDMI-adapter.
- Koble adapteren til din iPhone.
- Bruk en HDMI-kabel for å koble adapteren til TV-en din.
- Velg den tilsvarende HDMI-inngangen med TV-fjernkontrollen din.
-
Bruke en Smart TV-app
- Noen smart-TV-er har sin egen app, som Samsung Smart View for Samsung-TV-er.
- Installer den relevante appen på din iPhone.
- Koble begge enhetene til det samme Wi-Fi-nettverket.
- Følg instruksjonene i appen.
Hvis du har en Roku eller Amazon Fire Stick, støtter de også skjermspeiling. For Roku, gå til Innstillinger > System > Skjermspeiling, og følg deretter instruksjonene på din iPhone under Skjermspeiling. For Fire Stick, aktiver speiling i innstillingene og bruk AirScreen på din iPhone.
Med disse metodene vil du dele de viktige videoene og bildene med familien din på et blunk.
Hvis du leter etter et annet alternativ for å speile iPhone-en din til TV-en din, har du prøvd Google Chromecast? Det er virkelig praktisk og ofte oversett. I motsetning til metodene @shizuka nevnte, med Chromecast:
- Oppsett: Plugg Chromecast-en inn i TV-ens HDMI-port og en strømkilde. Sørg for at TV-en din er på samme Wi-Fi-nettverk som iPhone-en din.
- Google Home-app: Last ned og åpne Google Home-appen på iPhone-en din.
- Hurtig tilkobling: I appen, trykk på enheten og følg oppsettinstruksjonene. Dette tar vanligvis noen sekunder.
- Skjermspeiling: Når oppsettet er fullført, trykk på enheten og velg ‘Speil min skjerm’ fra alternativene.
Dette kan noen ganger være enklere, spesielt hvis du allerede er i Google-økosystemet. En ulempe sammenlignet med AirPlay kan være at latenstiden kan være litt høyere, selv om det vanligvis ikke er merkbart for bilder og videoer.
Et annet interessant alternativ hvis du ikke vil investere i maskinvare, kan være å bruke en tredjepartsapp som ApowerMirror eller LetsView. Disse appene snakkes mindre om, men kan fungere ganske bra:
- Nedlasting: Installer appen både på iPhone-en din og på smart-TV-en eller en annen enhet koblet til TV-en din.
- Tilkobling: Åpne appen på iPhone-en din og smart-TV-en, koble til det samme Wi-Fi-nettverket.
- Speiling: Følg instruksjonene i appen for å speile iPhone-en din. Disse trinnene er generelt enkle, mer som å invitere en venn til å dele et Google-doc.
Alle løsninger er ikke like med hensyn til brukervennlighet og pålitelighet, men det å utforske forskjellige metoder kan være nyttig. Noen ganger kan det være nok å bare stole på TV-ens innebygde kastfunksjon, men det skader ikke å prøve alternativene for å se hva som fungerer best for deg.
Håper dette gir en annen vinkel å vurdere! Og lykke til med å dele de familiemomentene på en stor skjerm.