Jeg prøver at spejle min iPhone til mit TV, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg gør det. Jeg har nogle vigtige videoer og fotos, som jeg vil dele med min familie, men jeg kan ikke finde ud af trinene. Kan nogen guide mig gennem processen?
Sådan spejler du din iPhone til dit TV:
-
Brug af Apple TV eller et AirPlay-kompatibelt TV
- Sørg for, at dit TV og iPhone er forbundet til det samme Wi-Fi-netværk.
- Stryg ned fra øverste højre hjørne af din iPhone for at åbne Kontrolcenter.
- Tryk på ‘Skærmspejling’ og vælg dit Apple TV eller AirPlay-kompatible TV fra listen.
- Hvis en AirPlay-adgangskode vises på din TV-skærm, skal du indtaste den på din iPhone.
-
Brug af et HDMI-kabel og adapter
- Køb en Lightning til HDMI-adapter.
- Tilslut adapteren til din iPhone.
- Brug et HDMI-kabel til at forbinde adapteren til dit TV.
- Vælg den tilsvarende HDMI-indgang ved hjælp af din TV-fjernbetjening.
-
Brug af en Smart TV-app
- Nogle smart TV har deres egen app, som Samsung Smart View til Samsung TV.
- Installer den relevante app på din iPhone.
- Forbind begge enheder til det samme Wi-Fi-netværk.
- Følg instruktionerne i appen.
Hvis du har en Roku eller Amazon Fire Stick, understøtter de også skærmspejling. For Roku, gå til Indstillinger > System > Skærmspejling, og følg derefter anvisningerne på din iPhone under Skærmspejling. For Fire Stick, aktiver spejling i indstillingerne og brug AirScreen på din iPhone.
Med disse metoder kan du nemt dele de vigtige videoer og fotos med din familie.
Hvis du leder efter en anden mulighed for at spejle din iPhone til dit TV, har du prøvet Google Chromecast? Det er virkelig praktisk og ofte overset. I modsætning til de metoder @shizuka nævnte, med Chromecast:
- Opsætning: Sæt Chromecast i HDMI-porten på dit TV og en strømkilde. Sørg for, at dit TV er på det samme Wi-Fi-netværk som din iPhone.
- Google Home App: Download og åbn Google Home appen på din iPhone.
- Hurtig Forbindelse: I appen skal du trykke på enheden og følge opsætningsinstruktionerne. Dette tager normalt et par sekunder.
- Skærmspejling: Når opsætningen er færdig, skal du trykke på enheden og vælge ‘Cast My Screen’ fra valgmulighederne.
Dette kan nogle gange være enklere, især hvis du allerede er i Googles økosystem. En ulempe sammenlignet med AirPlay kan være, at latensen kan være lidt højere, men normalt ikke mærkbar for fotos og videoer.
Et andet interessant alternativ, hvis du ikke ønsker at investere i hardware, kan være at bruge en tredjepartsapp som ApowerMirror eller LetsView. Disse apps er mindre omtalte, men kan fungere ganske godt:
- Download: Installer appen både på din iPhone og det smarte TV eller en anden enhed, der er forbundet til dit TV.
- Forbindelse: Åbn appen på din iPhone og smarte TV, og forbind til det samme Wi-Fi-netværk.
- Spejling: Følg appens instruktioner for at spejle din iPhone. Disse trin er generelt ligetil, mere som at invitere en ven til at dele et Google-dokument.
Ikke alle løsninger er lige i forhold til brugervenlighed og pålidelighed, men at udforske forskellige metoder kan være nyttigt. Nogle gange kan det være nok bare at stole på et TV’s indbyggede casting-funktion, men det skader ikke at prøve alternativerne for at se, hvad der fungerer bedst for dig.
Håber det giver en anden vinkel at overveje! Og held og lykke med at dele de familieøjeblikke på en stor skærm.