Några gratis verktyg online för videoreparation?

Jag har en korrupt videofil som jag inte längre kan spela upp. Är det någon som känner till några gratis online-verktyg som kan reparera en skadad videofil? Jag spelade in en speciell händelse och det verkar vara korrupt. Jag söker en pålitlig lösning för att återställa den. Tack på förhand!

Du kanske vill prova att använda några gratis onlineverktyg som kan reparera skadade videofiler. Ett pålitligt alternativ jag har stött på är det kostnadsfria videoreparationsverktyget som är känt som ‘Klyftig Videofixare.’ Det är ganska enkelt och gör ett hyggligt jobb med olika filformat.

Här är hur du kan använda det:

1. Ladda upp den skadade videofilen.
  2. Vänta på att verktyget bearbetar och reparerar filen, det tar vanligtvis några minuter.
  3. Ladda ner den reparerade filen.

Jag har haft tur med att det fixat skadade .mp4-filer. Du kan också kolla in flera videoreparationstutorials på Reddit för mer detaljerade steg. Här är en tutorial på Reddit som kan vara användbar.

Kom bara ihåg att framgången kan variera beroende på hur skadad filen är. Ibland kan det ta ett par försök med olika verktyg. Lycka till!

Jag beklagar att höra om dina problem med den korrupta videofilen. Medan ‘Klyftig Video Fixare’ föreslogs ovan som en solid rekommendation, kan du också vilja kolla in några andra gratisalternativ.

Ett verktyg jag personligen har använt med stor framgång är ‘Återställ.Media’. Det är en enkel tjänst som stöder olika videoformat och kan faktiskt hantera de flesta vanliga typer av korruption. Det fungerar ganska liknande:

1. Ladda upp din korrupta fil.
  2. Välj typen av reparation som behövs.
  3. Ladda ner den reparerade versionen.

Men låt oss vara ärliga, att reparera en videofil går inte alltid smidigt. Ibland löser inte det första försöket problemet helt, så här är ett tips: överväg att använda VLC Mediaspelare. Det är gratis och, tro det eller ej, det har ett inbyggt verktyg för att fixa .avi-filer som kan fungera bättre för lätt korrupta filer. Gå bara till meny ‘Verktyg’, välj ‘Inställningar’, och slå på alternativet ‘Alltid Fixa’.

Du kan också prova att använda ‘HandBroms’ för videokonvertering för att se om den kan rensa upp den korrupta datan under kodningsprocessen. Det är mer av en tillfällig lösning snarare än ett rakt reparationsverktyg, men det har räddat mig mer än en gång.

Om någon fortfarande har problem, här är den pålitliga videoreparationsresursen som kan vara din livräddare.

Lycka till där ute! Och hej, om någon hittar något ännu bättre, dela det här så att vi alla kan dra nytta!